اکثر افرادی که یک وب‌سایت دارند، گمان می‌کنند که همیشه درست‌ترین تصمیمات را برای وب‌سایت خود می‌گیرند. در صورتی که همواره اصولی برای رابط کاربری وب‌سایت‌ها وجود دارد تا صاحبان وب‌سایت‌ها بتوانند با رعایت آنها، مخاطب خود را راضی نگه دارند. در ادامه به توضیح  چند کار می‌پردازیم که باعث عدم تعامل کاربران با وبسایت شما می‌شود و نرخ خروج از سایت را بالا می‌برد.

استفاده از عکس‌های تکراری
استفاده از عکس بسیار مفید و تاثیر گذار هست، پس استفاده از عکس و تصویر واقعی که خود شما تولید کرده‌اید بسیار موثر هست نه استفاده از عکس‌های موجود در اینترنت. عکس‌های که با جستجو توسط گوگل پیدا می‌شود انتخاب مناسبی برای قرارگرفتن در صفحه فرود یک برند نیست، به خصوص اگر در نتایج اول و به راحتی پیدا شوند! این کار ظاهر عمومی و البته غیر قابل اعتماد به وجود می‌آورد.

قرار ندادن لینک شبکه‌های اجتماعی
امروزه قرار دادن لینک شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر باعث بوجود آمدن اعتماد بین شما و کاربران‌ می‌شود. بحث اعتماد را کنار بگذاریم، این لینک‌ها به شدت در میزان درگیری مخاطبان شما در فضای آنلاین، تاثیر مثبت می‌گذارد. همچنین اگر هدف از ایجاد یک صفحه فرود برای اعلام یک رویداد،بازی و جایزه، پیشنهاد تخفیف ویژه و چیزهای شبیه این است حتما از دکمه‌های اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. طبق آمار فیسبوک و توییتر بهترین مکان برای گسترش کمپین است.

responsive-icon-site

عدم طراحی سایت به صورت واکنش گرا

امروزه استفاده از تلفن همراه هوشمند و انواع گجت‌های که قابلیت اتصال به اینترنت و مرور صفحات وب را دارند بسیار گسترش یافته است. خواندن مقالات، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، چک کردن ایمیل و حتی خرید‌های آنلاین از مواردی است که کاربران به وسیله دستگاه‌های همراه انجام می‌دهند. با توجه به روند رشد در استفاده و اتصال به اینترنت از طریق تلفن‌ همراه، بسیار مهم است که وب سایت شما به صورت واکنش گرا (Responsive) طراحی شده باشد.

پخش صدا هنگام ورود کاربران به وب‌سایت شما
هیچ چیز آزار دهنده‌تر از این نیست که برای پیدا کردن محتوای مورد نظر خود، وارد وب‌سایت بشوید و همزمان با ورود شما یک موسیقی ناهنجار پخش شود. اگر صفحه فرود نیاز به صدا و موسیقی دارد یا در ویدیو صدا پخش می‌شود، حتما بررسی کنید که امکان کنترل حجم صدا و قطع کردن آن وجود داشته باشد.

استفاده از تبلیغات پاپ آپ
یکی از منفورترین روشهای کسب درآمد و تبلیغات، استفاده از پاپ اپ هست که باعث کاهش ترافیک وبسایت شما خواهد شد.

استفاده از تیتر و متنی که با هم هماهنگی محتوایی ندارند

عنوانی که برای یک مطلب تعیین می‌کنید در جستجو کاربران تاثیر دارد و زمانی که کاربری با تیتر شما وارد وبسایت میشوند و با متنی که با تیتر مرتبت نیست رو به رو میشود، قطعا آخرین بار است که وارد وبسایت شما شده است. سعی کنید از یک عنوان به صورت متن برای اعلام پیام و شعار اصلی به جای قرار گرفتن در یک تصویر استفاده کنید.

همواره موارد دیگری هستند که روی رفتار مخاطب نسبت به وب‌سایت شما تاثیر می‌گذارند و باید در نظر داشته باشید که با رعایت آنها می‌توانید شرایط بهتری برای آنها ایجاد کنید.