اینجا ایران است، کشوری با تنوع اقلیمی که البته اقلیم گرم و خشک تقریبا 90 درصد از وسعت آن را در برگرفته است.اگر به طور خلاصه بخواهیم به ویژگی های این اقلیم اشاره کنیم باید به موارد زیر بپردازیم:
1- رطوبت بسیار بسیار ناچیز و کم
2- نوسان درجه حرارت بسیار زیاد در طول شبانه روز، به دلیل عدم وجود رطوبت زمینی
3- بارندگی بسیار اندک سالیانه
4- جریان هوای بادگیر متعدد چند طرفه
تمام این ویژگی ها به علاوه گران بودن تولید و مصرف انرژی الکتریسیته باعث شده که بخش عمده ای از سرمایش مطبوع در این مناطق بوسیله کولرهای آبی تأمین گردد.اکثریت ما به طور کلی با شکل، مشخصات و کارکرد کولرهای آبی آشنا هستیم و تقریبا از زمان ورود و تولید این سیستم تاکنون شاهد تغییرات اساسی در شکل و ماهیت نبوده ایم.
 
 
بررسی معایب پمپ های برقی کولر آبی
در همین راستا گروه صنعتی آژمان سیال مکانیک، مخترع و مبتکر پمپ مکانیکی کولر آبی، به سهم خود قدمی هر چند کوچک در راستای تغییر نسبتا اساسی در سیستم آبرسانی و پمپاژ کولرهای آبی برداشته است و با آسیب شناسی های انجام شده روی پمپ های برقی مشخص شد ایرادات زیر، قابل تغییر و اصلاح می باشند:
1- مصرف برق
2- خطر برق گرفتگی
3- نصب و تعویض نسبتا سخت و خطرناک
4- قیمت نسبتا بالا
5- سوختگی سیم پیچی
6- دارای یک دور آبدهی
 
ایرادات فوق، متخصصان گروه صنعتی آژمان را برآن داشت تا کار جدیدی را در جهت اصلاح سیستم برقی شروع نماید، لذا پس از ساعت ها تحقیق و آزمایشات مختلف، موفق به ساخت نمونه مکانیکی پمپ کولر شده که تا حد زیادی نقایص را برطرف کرده و محصولی کاملا ایرانی (از مرحله اختراع، طراحی و ساخت) را با راندمانی بالاتر در اختیار هموطنان عزیز قرار دهند.
 
 
 
ویژگی های پمپ مکانیکی کولر آبی آژمان
مشخصات و مزایای پمپ مکانیکی آژمان نسبت به تمام پمپ های برقی موجود در بازار به شرح زیر می باشد:
1- در پمپ مکانیکی آژمان از هیچگونه روتور، هسته و سیم پیچی استفاده نشده است و فاقد هرگونه جریان الکتریسیته می باشد، لذا طبیعی است که مصرف برق تقریبا به صفر رسیده باشد و تنها به دلیل اصطکاک پولی بر روی تسمه توانی کمتر از 10 وات به دینام وارد می شود.
2- به دلیل مکانیکی بودن پمپ آژمان و عدم جریان الکتریسیته حتی در صورت قرار گرفتن کامل (غرق آبی) در آب هیچ گونه خطری وجود نخواهد داشت.
3- به دلیل نوع طراحی و قابلیت نصب آسان، به راحتی و فقط با استفاده از یک پیچ گوشتی چهارسو در عرض کمتر از 5 دقیقه و بدون نیاز به تخصص فنی بر روی تمام کولرهای تسمه دار نصب می گردد.
4- پمپ مکانیکی آژمان فاقد سیم پیچی بوده و همین امر باعث شده که هیچگاه با موضوعی تحت عنوان سوختن پمپ مواجه نشویم.
5- پمپ مکانیکی آژمان نیرو و انرژی خود جهت پمپاژ را از دینام می گیرد و چون همه ی دینام های کولر دارای دو دور کند و تند می باشد، لذا هنگام استفاده از دور کند میزان آبدهی به حدود 13 تا 15 لیتر در دقیقه و هنگام استفاده از دور تند به حدود 17 الی 20 لیتر در دقیقه می رسد .
6- این خود باعث مرطوب شدن سریع پوشال ها و خنک شدن سریع تر و بیش تر می گردد.
7- تنها پمپ کولر آبی موجود در بازار می باشد که دارای 18 ماه گارانتی بی قید و شرط تعویض است.
8- در این پمپ محلی برای روغن کاری در نظر گرفته شده است که انجام روغن کاری در طول فصل گرما و بعد از آن، از گریپاژ شدن پمپ جلوگیری می نماید.
9- قیمت مناسب همراه با کیفیت بالا از دیگر مزایای این محصول نسبت به نمونه های برقی در بازار می باشد و این امر به دلیل عدم استفاده از مس، که فلزی نسبتا گران است، اتفاق می افتد.
 
 
حمایت از محصول با کیفیت ایرانی
در نهایت اینکه این محصول یک اختراع ایرانی است که به دست جوانان این مرز و بوم رقم خورده است و باعث افتخار است که برای اولین بار در دنیا تولید کننده آن هستیم و مهم تر اینکه به کشور هایی مثل عراق، سوریه و افغانستان که از نظر اقلیم شبیه به کشورمان هستند صادر و باعث ارز آوری و ایجاد اشتغال پایدار شده است.
 
خرید آنلاین و بی واسطه از کارخانه 
برای خرید پمپ مکانیکی کولر آبی آژمان کافی است به وب سایت گروه تولیدی صنعتی آژمان مراجعه کرده و به راحتی و به صورت آنلاین ثبت سفارش نمایید تا این محصول با ارسال رایگان در سراسر کشور به دست شما برسد.