جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، جهان اینترنت و اطلاعات است. مردم با جستجو در اینترنت، اطلاعات موردنظرشان را کسب می‌کنند. مشتریان از طریق وب‌سایت‌ها کسب‌وکارهای مختلف را پیدا می‌کنند و با آنها آشنا می‌شوند. بنابراین هر کسب‌وکار از هر اندازه‌ای که باشد، بدون داشتن یک وب‌سایت انگار اصلا وجود ندارد. داشتن وب‌سایت فقط مختص کسب‌وکارهای آنلاین نیست؛ کسب‌وکارهای معمولی نیز باید با تولید محتوا در وب‌سایت، خودشان را به مشتریان در محیط آنلاین معرفی کنند و اطلاعاتی درباره‌ی آنچه انجام می‌دهند به آنها ارائه کنند. در این مطلب، به ضرورت راه‌اندازی وب‌سایت برای هر نوع کسب‌وکار می‌پردازیم.

 منبع:طراحان برتر وب

- کاهش هزینه‌های تبلیغات

سرمایه‌گذاری در بخش تبلیغات برای هر کسب‌وکار ضروری است، اما هزینه‌های تبلیغات از طریق رادیو، تلویزیون و خدمات چاپ (مانند پوستر، بنر یا تراکت) بسیار بالا است. با راه‌اندازی یک وب‌سایت می‌توانید با هزینه‌ی بسیار کمتر محصولات و خدمات‌تان را تبلیغ کنید. بسیاری از خدمات تبلیغات آفلاین در اینترنت رایگان هستند.

 منبع:طراحان برتر وب

۲- افزایش رضایت مشتری

امروزه بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به صورت آنلاین و فقط با چند کلیک از وب‌سایت موردنظرشان خرید کنند تا اینکه مستقیم به فروشگاه یا شرکت بروند و این کار را حضوری انجام دهند. راه‌اندازی یک وب‌سایت کار مشتریان‌تان را راحت‌تر می‌کند و بنابراین میزان رضایت آنها از شما افزایش خواهد یافت. علاوه بر این وب‌سایت می‌تواند تعداد مشتریان احتمالی (سرنخ‌ها) را نیز افزایش دهد. اگر وب‌سایت‌تان به خوبی طراحی شده باشد، مشتریان رضایت بیشتری خواهند داشت و بنابراین احتمال بیشتری دارد که برند شما را به دوستان و آشنایان نیز توصیه کنند.

۳- افزایش تعداد مشتریان

اگر از آن دسته کسب‌وکارهایی هستید که در محل یا شهر خودتان محبوبیت زیادی دارید و می‌خواهید مشتریان بیشتری به دست بیاورید، باید به فکر گسترش کسب‌وکارتان در شهرها و حتی کشورهای دیگر باشید. اما بدون راه‌اندازی یک وب‌سایت، چگونه می‌توانید کسب‌وکارتان را به مشتریان احتمالی در شهرهای دیگر معرفی کنید؟ یک وب‌سایت که به صورت حرفه‌ای طراحی شده باشد می‌تواند اطلاعات مفیدی را درباره‌ی محصولات یا خدمات‌تان به مشتریان احتمالی در سراسر جهان ارائه دهد.

 منبع:طراحان برتر وب

۴- در دسترس بودن

هر فروشگاه یا شرکت زمان‌بندی کاریِ مشخصی دارد و در ساعات خاصی از شبانه‌روز تعطیل می‌شود. به همین دلیل بارها اتفاق می‌افتد که مشتریان در زمان‌هایی به شما مراجعه می‌کنند که تعطیل کرده‌اید و بنابراین با درهای بسته‌ی فروشگاه یا شرکت مواجه می‌شوند. اما وب‌سایت کسب‌وکارتان هیچگاه بسته نمی‌شود و هر کسی در هر ساعتی از شبانه‌روز که بخواهد می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. فراموش نکنید وب‌سایت باید طوری طراحی شود که محیط جذابی داشته باشد و از نظر محتوا بسیار غنی باشد تا تمام اطلاعات مورد نیاز مشتری را به او ارائه دهد.

۵- پیگیری پیشرفت کسب‌وکار

 منبع:طراحان برتر وب

با کمک ویژگی‌های وب‌سایت می‌توانید تعداد بازدیدکنندگان، تعداد افرادی که برای شما پیام می‌فرستند، ایمیل‌هایی که به شما ارسال می‌کنند و نظایر آنها را بدانید. وب‌سایت‌تان اطلاعات جامعی از روند پیشرفت کسب‌وکارتان را در اختیارتان قرار می‌دهد و به این ترتیب به نقاط قوت و ضعف کسب‌وکارتان پی خواهید برد. یکی از مزایای دیگر وب‌سایت این است که به سادگی می‌توان آن را به روز رسانی کرد. کافی است اطلاعات جدید را در آن وارد کنید یا اینکه اشتباهات را اصلاح کنید. نیاز به گفتن نیست به روز رسانی یا اصلاح تبلیغات چاپی چه هزینه‌ای برمی‌دارد.

برای مشاوره رایگان راه اندازی وب سایت با ما تماس بگیرید: 09307342492

۶- ارتباط با وب‌سایت‌های دیگر

اگر وب‌سایت کسب‌وکارتان به خوبی طراحی شده باشد و محتوای آن در رابطه با اطلاعات، محصولات یا خدمات‌تان غنی باشد، بسیاری از وب‌سایت‌های مرتبط با کسب‌وکارتان لینک وب‌سایت‌تان را در رسانه‌ها و سایت‌های خودشان منتشر خواهند کرد. به این ترتیب مخاطبان آنها با شما آشنا خواهند شد و نه فقط ارزش کسب‌وکارتان بلکه میزان بازدید از سایت‌تان نیز افزایش خواهد یافت که این هم به نوبه‌ی خود به افزایش تعداد مشتریان می‌انجامد.

۷- بهبود روابط با مشتریان

داشتن یک وب‌سایت خوب می‌تواند در ایجاد روابط بهتر با مشتریان‌تان به شما کمک کند. مشتریان می‌توانند محصولات‌تان را به صورت آنلاین بررسی کنند و درباره‌ی کسب‌وکارتان بازخوردهایی ارائه بدهند. این بازخوردها در بهبود کسب‌وکارتان به شما کمک خواهد کرد. از طریق وب‌سایت‌تان می‌توانید به مشتریان پیام یا ایمیل ارسال کنید و اطلاعات بیشتری درباره‌ی محصولات و خدمات‌تان به آنها ارائه دهید. این روش برای ایجاد روابط بهتر با مشتریان بسیار ضروری است.

 منبع:طراحان برتر وب

۸- افزایش فروش

افزایش مشتریان احتمالی به معنای افزایش فروش است. هر چه تعداد مشتریان‌تان بیشتر باشد، احتمال خرید آنها از شما بیشتر می‌شود. یک وب‌سایت خوب با محتوای پربار و طراحی جذاب، می‌تواند مشتریان احتمالی بیشتری را برایتان به ارمغان بیاورد. مرتب وب‌سایت‌تان را به‌روزرسانی کنید تا مشتریان همواره به اطلاعات جدید دسترسی داشته باشند.

 منبع:طراحان برتر وب

۹- فرصت‌ها

یک وب‌سایت خوب می‌تواند اعتبار کسب‌وکارتان را افزایش دهد. مشتریان باید بدانند که شما و کسب‌وکارتان شایسته‌ی اعتماد آنها هستید. هنگامی که اعتماد مشتریان‌تان افزایش می‌یابد، بازخوردهای مثبتی نسبت به محصولات و خدمات‌تان ارائه خواهند کرد. یک وب‌سایت خوب که تعداد زیادی بازخورد مثبت دارد، می‌تواند در جذب سرمایه‌گذاران احتمالی که می‌خواهند با زمینه‌ی فعالیت شما آشنا شوند تأثیر بسزایی داشته باشد.

۱۰- مشتریان دائمی

معمولا هر کسب‌وکار دو دسته مشتری دارد: مشتریان عادی و مشتریان دائمی. مشتری عادی اتفاقی به فروشگاه یا شرکت شما می‌آید، خرید می‌کند و می‌رود. اما مشتری دائمی مرتب از شما خرید می‌کند یا از خدمات‌تان استفاده می‌کند. اگر یک وب‌سایت خوب داشته باشید بهتر می‌توانید از مشتریان عادی‌تان حمایت کنید و از آنها مشتری دائمی بسازید.

 منبع:طراحان برتر وب

۱۱- موفقیت در برابر کسب‌وکارهای رقیب

مشتریان به اندازه‌ی کسب‌وکار اهمیت نمی‌دهند و تجربه‌ی اولیه‌شان نسبت به آن کسب‌وکار را از همه چیز مهم‌تر می‌دانند. خواه یک شرکت کوچک باشید یا یک سازمان بزرگ معتبر، بی‌‌توجهی به واکنش اولیه‌ی مشتری سبب می‌شود مشتری به سوی رقیب‌تان کشیده شود. به این منظور داشتن یک وب‌سایت که همه‌ی نیازهای مشتری را برآورده کند ضروری است. اگر وب‌سایت نداشته باشید یا وب‌سایت‌تان به خوبی طراحی نشده باشد، کسب‌وکارهای رقیب شما را از دور خارج می‌کنند و مشتریان را به سوی خودشان جذب خواهند کرد.

۱۲- مدیریت زمان

با راه‌اندازی یک وب‌سایت عالی می‌توانید خواسته‌ها و نیازهای مشتریان و حتی کارکنان و ذی‌نفعان شرکت‌تان را مدیریت کنید و از این طریق زمان کمتری را صرف کارهای غیرضروری خواهید کرد. مثلا می‌توانید به جای توضیح دادن و ارائه‌ی اطلاعات اضافی به مشتریان از آنها بخواهید به مطالب وب‌سایت‌تان مراجعه کنند. اگر بخش «پاسخ به سؤالات متداول» را در وب‌سایت‌تان ایجاد کنید، دیگر مجبور به پاسخگویی موارد مشابه نیستید و مردم می‌توانند با مطالعه‌ی این بخش پاسخ برخی از سؤالات‌شان را دریافت کنند.

  منبع:طراحان برتر وب