در سال ۲۰۱۹ فروش تبلیغات آمازون با رشد ۴۱ درصدی به رکورد ۴.۸ میلیارد دلار در سه ماهه انتهایی سال رسید. بنابراین درآمد کل سالانه غول تجارت الکترونیکی ۸۷.۴ میلیارد دلار رسید. با توجه به تمام مشکلات لاجستیک و حمل و نقل و رقبای قلدر موجود در بازار این حجم از رشد و فروش قابل تقدیر است اما بد نیست یکی از اصلی ترین عوامل این رشد را بیشتر تشریح کنیم:

اصلی ترین عامل افزایش رشد خالص درآمد آمازون تبلیغات این پلتفرم است.

با تبلیغات، آمازون فرصتی را برای ایجاد یک سرویس همه کاره فراهم می کند که ترکیبی از بستر تقاضای برنامه نویسی آن (DSP) ، ابزار تبلیغ آگهی ، داده های مشتری و خدمات تبلیغاتی است که در یک فروشگاه یک مرحله ای از داده ها و خرید آگهی ها قرار دارد. برندها فرصتی منحصر به فرد برای تبلیغ در برابر مصرف کنندگان خواهند داشت، مصرف کنندگانی که÷ آماده خرید در سایت هستند.

مدیر تبلیغات آمازون:“ما روی … برندها به عنوان یک مجموعه مشتری تبلیغاتی متمرکز شده ایم و تمرکز زیادی روی ارائه محصولات و ابزارهایی داریم که به مشتریان کمک می کنند و از آنها الهام می گیرند. بنابراین ، اینها چیزهایی است که ما واقعاً از آنها هیجان زده هستیم”.

بنابراین یک برند می تواند یک فروشگاه چندگانه را سفارشی سازی و مدیریت کند. این به آنها اجازه می دهد تا بهتر از مزیت های برند و محصولات خود بگویند. بنابراین ، ما می توانیم از طریق آن  گزینه به تعامل با برند و وفاداری مشتری کمک کنیم. برخی موارد دیگر مانند پست ها ، که به مشتریان کمک می کند محصولات و مارک ها را کشف کنند. منبع

آمازون به عنوان مهمترین تهدید برای گوگل و فیس بوک، که به دلیل تسلط آنها در تبلیغات دیجیتال رو به رشد است. سود فروش آمازون ۴۱٪ بیشتر از ۲۵٪ فیس بوک بود ، اما این شبکه اجتماعی سابقه فروش طولانی تر تبلیغات و پایگاه بزرگتری در مقام مقایسه دارد. اینستاگرام متعلق به فیس بوک با وجود  رشد کندتر کاربر در ایالات متحده ، درآمد تبلیغاتی خود را از سال ۲۰۱۹ با افزایش ۴۷٪ به ۱۳.۹ میلیارد دلار در سال جاری افزایش می دهد.

گزارش آمازون همچنین نشان می دهد که فشار اولیه پروژه “تحویل سریع” آن شرکت با هزینه کرد اولیه بالا به نقطه قابل قبولی رسیده اس . نه تنها خدمات تحویل سریعتر تحت تاثیر بودجه قرار نگرفتند ، بلکه احتمالاً بسیاری از مصرف کنندگان دلیل دیگری برای ثبت نام در آمازون و خرید مجددا پیدا کرده اند. خدمات اشتراک پریمیوم ۱۲.۹۹ دلار در ماه یا ۱۱۹ دلار در سال هزینه دارد و به مشتریان امکان دسترسی به خدمات رسانه ای، تخفیف بیشتر و بازار غذاها و سوپرمارکت و سایر مزایا را می دهد.

باعث افتخار است که دیجی کالا هم این روند را آغاز کرده و سعی در ارائه بهتر خدمات هم برای کاربران و هم برای فروشندگان دارد و هر چه این کسب و کارها موفق تر باشند رونق اقتصادی و اشتغال زایی افزایش پیدا خواهد کرد.