تا به حال پیش آمده که برای خرید یک لباس ورزشی در گوگل جستجوکنید و لباس مورد نظرتان را پیدا کنید اما بعد از انتخاب لباس از سایت خارج نشوید و چرخی بین بقیه محصولات بزنید، شاید عضویت ویژه ی سایت را هم بگیرید و با ۲۰ درصد تخفیف اعضای ویژه یک گرمکن و یه تاپ و شلوارک ورزشی هم به خریدهاتون اضافه کنید.

شاید شما هم جزو آن دسته از مشتریان باشید که حتی قبل از خرید حضوری سری به اینترنت می زنند و محصول موردنظرشان را در چند سایت بررسی می کنند. طبق آمارهای ارائه شده ۴۷% از مصرف کنندگان قبل از صحبت با فروشندگان ۴-۵ سایت و مطلب را بررسی می کنند، علاوه براین ۵۱% از کل ترافیک سایت ها از طریق جستجوی ارگانیک سایت ها و بیش از ۴۰% از درآمد سایت ها حاصل از ترافیک ارگانیک است.

به همین دلیل است که ترافیک ارگانیک بسیار مهم است و کمک می کند تا نام تجاری خود را بسازید و فروش محصولاتتان را افزایش دهید. در ادامه راجع به جستجوی ارگانیک صحبت خواهیم کرد.

جستجوی ارگانیک چیست؟

نتایج جستجوهای ارگانیک نتایجی هستند که بدون پرداخت هزینه ی تبلیغات گوگل در نتیجه ی جستجو در اینترنت به مخاطب نمایش داده می شوند. این نتایج به طور معمول براساس فاکتورهای بهینه سازی موتورجستجو (SEO) انجام می شود. از طرفی دیگر ممکن است موتورهای جستجو نتایجی را که برای نمایش آنها هزینه به گوگل پرداخته شده است را نیز نمایش دهند، در اینصورت این نتایج هنگام نمایش (Ad) را در کنار لینک خود نشان می دهند که نشان دهنده ی تبلیغات هزینه دار گوگل است.

ترافیک ارگانیک از اصلی ترین منابع ترافیکی است که برای ایجاد فروش روی آن حساب می شود. با داشتن یک استراتژی مناسب برای ایجادترافیک جستجو می توانید خیال خود را برای افزایش ورودی سایت راحت کنید شاید این کار به زمان احتاج داشته باشد ولی در بلند مدت می تواند تاثیرات بسیار خوبی بر بیزینس شما بگذارد از الزامات ترافیک ارگانیک تولید محتوای مناسب است.

شما با تولید محتوای درست به سوالات مخاطب پاسخ می دهید، مخاطب برای پیدا کردن جواب سوال خود وارد سایت شما می شود و در این حالت است که شما می توانید محصولات و خدمات خود را به او معرفی کنید. برای بدست آوردن رتبه ی مناسب و قرارگرفتن در نتایج برگزیده باید به کلمات کلیدی، عبارت هایی که بیشتر جستجو می شوند و مواردی از این دست توجه کنید. همچنین توصیه می شود تا بلاگ داشته باشید و در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید و صفحات خود را برای جستجوگرها بهینه کنید تا رتبه جستجوی ارگانیک خود را بهبود بخشید.

جستجو و ترافیک ارگانیک منبع بسیار مهمیست که باید به آن به طور جدی توجه شود درصورتی که سایت شما به وسیله ی هزینه ی تبلیغات در نتایج برگزیده باشد هدف فقط نمایش محصول است و تبلیغات گوگل به تنهایی کمکی به ایجاد وفاداری در مشتری نمی کند.

تعدادی از روش های ایجاد ترافیک و بازدید :

مستقیم : ترافیکی که از منابع مختلف و ناشناخته به صورت مستقیم ایجاد می شود.

ایمیل : ترافیک ناشی از ایمیل مارکتینگ.

شبکه های اجتماعی : ترافیکی که از طریق انواع شبکه های اجتماعی ایجاد می شود و از طریق شبکه های اجتماعی مخاطب به سمت سایت هدایت می شود.

با داشتن یک استراتژی مناسب می توانید در جهت افزایش ترافیک ارگانیک اقدام کنید. سئو از جمله راه هایی است که در این مسیر به شما کمک می کند. همچنین به کمک گوگل آنالیتیکس می توانید نتایج فعالیت های انجام شده، ورودی ها و منابع آنها و در نهایت اثربخش بودن آنها را بررسی کنید.