نکات سئو روز به روز در حال تغییرند و بهینه سازی وبسایت از نکات فنی به مفهوم و تجربه کاربر در حال تغییر است. افراد نخبه در زمینه سئو اصلی ترین دلایل موفقیت خود را در مقاله های مختلف ارائه کرده اند و در این مطلب سعی کردم گزیده ای از این مقالات را خدمت شما ارائه کنم.

 

  • Content

اشتباه اغلب کارشناسان سئو در قسمت محتواست و اتفاقا اصلی ترین موضوع در سئو محتو است. فراموش نکنید شما محتوا را صرفا برای کاربر ارائه میکنید و جذابیت و مفید بودن مطلب مهمترین موضوع است.

در بعد دیگر به ارائه منظم مطالب در قالب های مختلف پادکست، عکس و فیلم دقت کنید و خلاقیت را سرلوحه خود قرار دهید.

  • Snippet
    یکی از اصلی ترین رقبای شما در سئو در سال ۲۰۲۰ خود گوگل خواهد بود، زیرا گوگل سعی در نمایش پاسخ ها در صفحه جستجو دارد و این چیزی است که برای سئومسترها جذاب نیست. اما با برنامه انتشار محتوای هدفمند و پیاده سازی استراکچر دیتا بخوبی میتوانید از این مقوله استفاده کنید.
  • HTTPS

موضوع بعدی که جزو بدیهات است پیاده سازی ساختار امن اطلاعاتی و تکنولوژی است و قبل از هرچیز در سئو باید فکر آنرا کرده باشید.

  • AI

طبق پیش بینی ها اتکای گوگل در سال ۲۰۲۰ به هوش مصنوعی بیشتر خواهد شد و نتایج با توجه به مناسبت ها و رفتار لحظه ای کاربران بصورت آنی تغییر خوهد کرد و نتایج بصورت کاملا شخصی نمایش داده خوهد شد.

, نکات سئو در سال ۲۰۲۰

 

  • Voice Search

سال ۲۰۲۰ را سال شکوفایی جستجوی صوتی معرفی میکنند و بسیاری از نرم افزارها و موتورهای جستجو امکانات ویژه ای برای این موضوع تدارک دیده اند.

شما چه پیش بینی در وبسایت و پلتفرم خود داشته اید؟

  • Mobile

ترند و رشد موبایل روز به روز در حال افزایش است و جذابیت های گوگل هم به همین نسبت دستخوش تغییر شده است. در کشورها بسیاری از سایت ها مربوط به چندین سال پیش و با تکنولوژی قدیمی است و این موضوع به هیچ وجه برای گوگل جذاب نیست و این کار را برای رقبای جدید و تازه کار ولی آشنا به علم روز آسان میکند.

  • Brand

موضوع جالب توجه بعدی در بررسی ها تاثیر شناخت مخاطبین از برندها و جستجوی نامها در افزایش نرخ تبدیل و کلیک است که نشاندهنده مکمل بودن تبلیغات و اصالت برند و جلب توجه آنان در موتورهای جستجو است و نکته ای که نباید از آن غافل شد این است که گوگل تنها به خواست کاربر و افزایش رضایت آنان اهمیت میدهد.