برای بسیاری از مدیران دیجیتال مارکتینگ و کارشناسان شبکه های اجتماعی، پیش بینی آنالیز اینستاگرام بسیار حیاتی است. اینکه الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ چگونه کار میکند به شما کمک میکند رفتاری متناسب با این الگوها ارائه دهید و بیشترین بازدید و فیدبک نصیب شما شود. در این مقاله به مهمترین نکات مدیریت اینستاگرام اشاره میکنیم

  • روابط شما

این روزها بر کسی پوشیده نیست که اکسپلور و فید صفحه اصلی اینستاگرام برای همه کاربران نتیجه یکسان را نمایش نمیدهد و کاملا شخصی سازی شده است. یکی از مواردی که کمک میکند پست شما بیشتر به بقیه نمایش داده شود، تعامل شما با بقیه دوستان و عکس مشترک با آنهاست. بنابراین اولویت نمایش شما با این افراد یعنی دوستان پرتعامل با شماست. در کل اینستاگرام تعامل و گفتگو با کاربران را بسیار ارزشمند میداند و به معنای واقعی سعی در ساختن شبکه اجتماعی بر مبنای تعاملات انسانی دارد.

  • تحلیل رفتار گذشته شما

مورد بعدی که در پست ها توسط اینستاگرام بررسی میشود علاقه مندی های شماست. بطور مثال وقتی شما برروی یک کیک بیشتر مکث میکنید و چند کیک لایک شده در سابقه اینستاگرام شما باشد هر عکس جدیدی با این موضوع را بلافاصله در فید و اکسپلور خود مشاهده خواهید کرد.

  • شادوبن

باتوجه به موارد اشاره شده حتما متوجه شده اید که چیزی به اسم جریمه و یا شدوبن وجود خارجی ندارد و دلیل اینکه شما حتی به دوستان خود نمایش داده نمی‌شوید را باید در تعامل پایین خود با بقیه، انتشار پست غیر محبوب و نرخ تعامل پایین به نسبت فالوور در پیج خود بیابید.

  • وریفای شدن و تیک آبی

شایعه بعدی دریافت تیک آبی و افزایش لایک و کامنت است که هیچ ارتباطی بهم ندارند. به گفته اینستاگرام تیک آبی تنها سعی در نشان دادن پیج اصلی و کمک به جستجوی کاربران میباشد.

  • تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات هدفمند و مرتبط هم درصورتیکه باعث افزایش تعامل و فالوور واقعی باشد میتواند بسیار مفید باشد زیرا شما محتوای مورد علاقه کاربران را با سرعت بیشتری به دست مخاطبین میرسانید. برهمین اساس افزایش فالوور با روشهای غیرمعمول که عموما تاثیری بر نرخ تعامل پیج ندارند منجر به کمتر دیده شدن و ضرر زدن در بلند مدت خواهد شد.

  • انواع محتوا

استفاده از انواع محتوا مانند ویدیو و پادکست تصویری و یا اینفوگرافیک منجر به ماندن بیشتر کاربران روی پست های میشود و این یک نکته بسیار جذاب از نظر اینستاگرام است و نباید از آن غافل شد.

  • لایو و استوری

یکی دیگر از اشتباهات شرکت ها در مدیریت سوشال مدیا استفاده از لایو و استوری به منظور افزایش فالور و بازدید است ولی این موارد هیچ تاثیر مستقیمی بر روی افزایش تعامل کاربران جدید با شما ندارند و تنها برای راضی نگه داشتن کاربران قدیمی از آن باید استفاده شود و اینطور نیست که پیجی که استوری زیاد منتشر میکند از نظر اینستاگرام لزوما جذاب باشد و به کاربران پیشنهاد دهد.

 

و در آخر پیشنهاد میکنم حتما کاربران خود را به فعال کردن نوتیفیکشن پست های خود دعوت کنید.

منبع: Hootsuite